söndag 11 november 2012

Fars dag

Eftersom det dröjer med en resa till mitt älskade hemland blir det helt naturligt inte så många inlägg här numera.
Jag skriver här om jag får veta något kring min mor eller andra släktingar. Än har jag inget hört och det "brinner" inte i knutarna direkt heller. Det jag vet är att min mor röstade i valet 2011.
Men det var inte min mor jag skulle skriva om utan om min far. Min biologiska far vet jag inget om. I min fantasi övergav han min mor vilket gjorde att hon inte kunde ha mig kvar. Han kanske dog också, jag har ingen aning.
Men det gjorde ju så att jag fick komma hit och fick en underbar far här i Sverige istället. En pappa som alltid ställer upp, är objektiv i sitt resonemang, är tolerant, lugn, rolig, snäll och bara helt bäst!! Jag kunde inte fått en bättre pappa. När jag minns tillbaks tror jag aldrig att pappa någonsin har varit arg och skrikit åt mig.
Han har säkert blivit bekymrad åtskilliga gånger över sin dotter och hennes påhitt men aldrig visat det utan sagt att hon tror på mig och att jag klarar av än det ena , än det andra. Vilket alltid känts väldigt bra för mig.

Så TACK för att jag fick bli din dotter!! :-)

Jag vill säga grattis till min sons far och även min dotters far på deras dag.
Mina barn :-) Livia var bara några dagar gammal här.
Hur är det då med mina barn? Sonen ser jag inte så mycket av då han mest sitter på rummet. Kommer ut när det vankas mat eller då jag tvingar honom att vara lite social. Han trivs bättre med skolan nu, tror han gjorde helt rätt val och bytte. Den nya linjen passar honom mycket bättre.
Min dotter ligger precis bredvid mig nu och sover. Hon vaknade vid nio och väckte mig med ett "gööööö".. Jag trodde inte jag skulle tycka det var så underbart att bli mamma igen. Men det gör jag, stormtrivs och ångrar absolut inte mitt val som jag ställdes inför i början på året.
Hon växer så det knakar, är sju veckor nu och väger redan 6180. Hon ser större ut än vad hon är. Hon gillar musik, spelar jag vissa låtar då hon är gnällig slutar hon att gnälla. Ler så härligt emot en när man pussar henne på storkinderna. Gillar att vara för sig själv .. Härligt att se att så här små nybörjar människor redan har personlighet.

Livia , kortet taget 8 november.
Jo så vi mår alla tre bra och även djuren. Det är som full rulle här med katter, hundar, tonåring och spädbarn.. :-)

Nu ska jag väcka sonen så ska vi fara hem till morfar och gratta. :-)

Ha det bra önskar vi alla här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar