måndag 5 december 2011

Ett år har gått

Ett år har gått från att vi for från Sverige till mitt Älskade Ecuador. Tänk vad otroligt fort det här året har gått. För mig har det här året varit Före och Efter resan. 
Jag är på sätt och vis samma person som jag var innan jag for. Lika bitskt och lika knäpp.. Däremot är jag väl kanske inte samma person inombords. 
Kanske verkar konstigt men jag känner mig inte "hel" längre. Det här har jag skrivit om förut så jag tänker inte upprepa mig. Men det har varit rätt jobbigt att acceptera att det är så här jag är nu. Men så är det. 
Amazonas
Tyvärr blev det ingen resa tillbaks i sommar. Det blir inte alltid som man vill och det är kanske inte meningen heller. Rent ekonomiskt hade det blivit svårt så jag får längre tid till att försöka spara ihop till en resa. (VARFÖR sålde jag inte bil skiten innan jag for, bara i reperationskostnad hade jag haft en resa + uppehälle och nöjen för en månad minst!!)


Jag med en liten Skalman 
Skulle jag ha åkt tillbaks hade jag inte kunnat hälsa på Carmen och hennes familj. Kanske jag inte kan sen heller. Det beror lite på. Dom har nämligen flyttat till Barcelona i Spanien. Det är där hennes man bor. Dom flyttade dit i början på November. Vet dock inte hur det går för henne eller hur dom trivs. Hoppas att jag snart hör ifrån henne. Kiara, hunden bor kvar i huset tillsammans med Carmens mamma. Ett otroligt stort steg för familjen och jag hoppas att dom alla har det bra.
Galapagos
Sökandet efter min mor är väl stillastående i dagsläget. Hade jag däremot åkt ner hade jag med hjälp av Patrick tagit tag i sökande efter henne mer. Hon finns ju där... någonstans.. tillsammans med mina syskon. Jag har fått för mig att jag har en bror och en syster. Jag är däremot väldigt ledsen att jag inte kommer att få träffa min mormor. Varför tänker jag inte gå in på här för då tror ni säkert att det har snurrat om för mig helt. 
Stephi.. Undra hur det är med denna lilla tjej. 
Hade en kompis här på besök häromkvällen. Han bad mig sammanfatta min resa med ett enda ord. Oj vad det blev svårt! Fantastiskt kom jag fram till och ja.. det ordet känns mest passande. Fantastiskt omvälvande på alla sätt och vis faktiskt.
Quito
En resa som jag aldrig kommer att glömma, en resa och ett land som etsade sig in i mitt hjärta och på kroppen!! :-D Bokstavligt talat!! haha..


Ha det så bra alla.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar