lördag 31 december 2011

Gott Nytt År

Jag vill önska Alla de som har läst min blogg under den här tiden ett Riktigt Gott Nytt År.


Tack för all stöttning ni gett mig. Det här har varit ett av mina känslosammaste år någonsin. 
Jag har fått veta så mycket om mig själv. Har fått se och varit med om så fantastiskt mycket på den resa som jag och Daniel gjort. 


Jag har även fått veta mer om mitt ursprung än vad jag trodde att jag skulle få veta. Min biologiska mor, att jag har syskon, jag är någras lillasyster :-) att jag har en mormor som alltid finns med mig och som jag känner av titt som tätt. Jag har fått lära känna otroligt många glada och hjälpsamma människor under det här året.


Jag har även fått känna av ett inre kaos som jag inte riktigt trodde jag skulle känna av. Ett inre kaos som sakta men säkert börjar lägga sig, det gäller bara att acceptera att det hände saker med mig under resan, att jag inte helt är samma person längre. 


Jag är tacksam.. otroligt tacksam, att vi kom iväg.. iväg till det som är mitt andra hemland och där jag ser ut som alla andra och till det land min längtan fortfarande är lika stark som tidigare.. Ecuador.. :-)


2012 hoppas jag blir ett minst lika bra år det. Tror dock inte att jag kommer iväg detta året dit men jag hoppas att jag får veta lite mer om min familj det här året. Det är min önskan och min förhoppning.


TACK återigen Alla NI som stått ut med mitt gnäll, ältande, funderingar, glädje och konstigheter.




Daniella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar