lördag 22 oktober 2011

Ibland vet jag inte...

.. ibland vet jag inte om det var bra att jag for i väg till mitt hemland. Eller jo.. det var det. Men jag visste inte att jag skulle känna som jag gjorde när jag kom hem. Alla tankar och känslor som skulle dyka upp... Är det bara jag som "råkat" ut för det här undrar jag?!..

Jag har mina Längta hem dagar.. När allting känns extra starkt.. Idag har varit en sån dag.
Saknar Pedro oerhört mycket, Carmen som är min "syster"... hör och häpna men även dagisbarnen. Undrar vad det blir av Stephi, hon med de hemska blöjutslagen och på bilden. Matteo, Plåstret 1 och 2, Martín .. Allison och hennes mamma. Jag har kvar armbandet jag fick av henne. Det håller på att gå sönder så det får hänga i ett smyckeskåp. Däremot den lilla ödla av pärlor hon gjort åt mig hänger på min nyckelring.
Kommer jag att få träffa dessa människor igen?
Tänk att känslorna fortfarande kan bli så starka och särskilt av musik. Allting förstärks , nästan så man känner dofter mm. Jag trodde väl aldrig att jag skulle sakna detta land så oerhört mycket. Jag föreställer mig att jag åkte genom Cumbaya, Tumbaco och mot Papallacta. Att jag då är "hel" igen.. men ändå inte..

Jag önskar att någon talat om för mig hur det skulle bli då jag kom hem... att en del av mig blev kvar.... Att mitt liv blev annorlunda. Jag tänkte tillbaks häromdagen hur det var då jag precis kom hem. Hur få jag ville träffa. Bara några få hälsade jag på.. Hur konstigt det var att vara tillbaks igen.

Pratade med en kompis om det här häromdagen. Delvis hur många som frågar om jag hittat min biologiska familj. Hur jobbigt jag tycker det är.. det är så privat. Jag vill helst inte svara, men gör det men så kort som möjligt. Det är lättare att skriva ner det här... Vilket jag då gör, då jag vet något och då jag är redo att tala om det.

Ja nu kom det massa gnäll igen.. Men ibland är det så.. Å gnäll.. nja.. kanske.. reflektioner om min längtan tillbaks till mitt älskade land.

Ciao..

Ps.. Funderar på att i år ställa till med en nyårsfest och föra in lite Ecuadorianska traditioner. Men tror vi skippar den delen där männen klär ut sig till kvinnor och tigger pengar så dom kan köpa sprit inför kvällen med.. :-) Fast det vore sjukt roligt men tror inte riktigt mina grannar skulle uppskatta det.. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar